Aan de vooravond van hopelijk een iets rustigere periode voor directeurs en leerkrachten, kwam het bericht dat er extra middelen zouden geïnvesteerd worden in het basisonderwijs.

Welgekomen middelen, want elke euro die geïnvesteerd wordt  in onze jongsten rendeert het meest.

Maar toch zijn er nog wat vragen. Ik kreeg het volgende bericht: we hebben nu wel één puzzelstukje, maar eigenlijk weten we totaal niet hoe het grote plaatje er uit ziet.

Hoe ziet dat grote plan basisonderwijs er nu uit, want en het is al benoemd geweest, er is de vraag naar extra kinderverzorgers, de vraag naar ondersteuning voor de directies.

Mijn vraag is dan ook: wat is het antwoord op die andere noden? Hoe ziet dat grote plan er uit?

En nu we het toch over puzzelen hebben. 1 september komt er snel aan en de personeelspuzzel wordt nu volop gelegd. Onze fractie heeft alle vertrouwen in de scholen en schoolgemeenschappen, maar het zou toch ook wel goed zijn dat ze nu snel weten welke middelen ze extra krijgen en hoe ze die best ook inzetten. Want er is de zoektocht naar extra personeel. Ze moeten ook gaan zoeken wie welke taken het best opneemt, hoe men die middelen het best inzet. Men wil dus weten wat de andere puzzelstukjes zijn. Dus mijn vraag is: wat is het grote plan basisonderwijs?

Welkom bij CD&V. Onze websites maken gebruik van cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren. Lees onze Cookies Policy voor meer informatie. Ons cookiebeleid en deze voorkeuren gelden voor alle CD&V-websites. Door op 'Akkoord' te klikken, ga je akkoord met de geselecteerde cookies.